Hashtagi to nic innego jak kategorie postów na Instagramie. Pomagają katalogować treści zgodnie z tematyką, jaką obrazuje zdjęcie, co pomaga użytkownikom sprawnie poruszać się po aplikacji i wyszukiwać potrzebne informacje. Ktoś, kto szuka fryzjera w swoim mieście, może wpisać #fryzjerkatowice, a ktoś, kto nie ma pomysłu na stylizację z małą czarną, posłuży się hashtagiem #czarnasukienka. Hashtagi świetnie sprawdzają się do wyszukiwania atrakcji turystycznych, a także wartościowych profili eksperckich, zrzeszających określoną społeczność.

Dlatego tak ważne jest, aby do zdjęć dobierać odpowiednie hashtagi, takie, które faktycznie je odzwierciedlają. Nie chcemy przecież po wpisaniu #fryzjerkatowice trafić na salon znajdujący się w Gdańsku, ani szukając zdjęć pod hasłem #czarnasukienka, oglądać ubrań w kolorze czerwonym.

Nie warto traktować hashtagów po macoszemu. Pamiętajmy, że one „pracują” dla nas cały czas. Nawet gdy zdjęcie nie będzie już widoczne w głównym feedzie i zniknie z aktualności naszych obserwatorów, to nadal będzie wyświetlało się osobom, które szukają określonego tematu. Skoro nasze treści odpowiadają na zapytania osób nimi zainteresowanych, to właśnie w ten sposób możemy docierać do swojej społeczności i stale ją powiększać. Uwaga osoby zainteresowanej tematyką naszego konta jest o wiele więcej warta niż tysiące serduszek od przypadkowych miłośników zdjęć, którzy nigdy nie staną się klientami marki, bo nie są zainteresowani tym, co sprzedajemy.

Warto w pełni wykorzystywać potencjał hashtagów. Pamiętaj, że to darmowa forma reklamy. Dzięki nim możesz docierać do ogromnej liczby osób. To tak, jakby ktoś dał Ci darmową możliwość wywieszenia 30 billboardów, kierujących klientów do Twojej firmy. Czy powiedziałbyś/ powiedziałabyś wtedy: „Okej. Super propozycja. Skorzystam z 10 billboardów.”? Nie wierzę. Wykorzystuj możliwości, jakie daje Ci aplikacja do maksimum. Zawsze stosuj komplet hashtagów, aż 30 z nich może być dla odbiorców drogowskazem do Twoich treści.

Jeśli nie potrafisz poprawnie stosować hashtagów lub chcesz poznać moją metodę na tworzenie skutecznych zestawów, pobierz tego e-book’a.