Wiele się mówi o tym, że wartościowa marka to taka, która jest spójna i autentyczna. Mam jednak wrażenie, że dużo osób prowadzących profile firmowe w social mediach nie wie do końca, jak to podkreślić. Część z nich uważa, że ich marka taka właśnie jest, lecz z zewnątrz wizerunek, jaki kreują, wygląda zupełnie inaczej. W praktyce nieczęsto więc widujemy takie marki.
Jak wygląda spójny wizerunek marki w social mediach? To przede wszystkim bio, które jasno określa, co na jej profilu znajdzie potencjalny odbiorca, dopracowane portfolio (feed) potwierdzające te słowa i podkreślające kwalifikacje i doświadczenie.
Nie ma nic gorszego niż miszmasz na koncie firmowym. Bałagan sprawia, że Twoi obserwatorzy nie mają do Ciebie zaufania. Miks przypadkowych treści różnego rodzaju (nawet jeśli dotyczą tej samej branży), oznacza dla nich, że posiadasz ofertę dla wszystkich i dla nikogo, a więc nie jesteś specjalisą/ tką w żadnej dziedzinie. Tymczasem ludzie nie szukają po prostu produktu lub usług, ale firmy, która specjalizuje się w danym temacie. Spójrzmy na tą sytuację na przykładzie konta fotografki. Jeśli napisze w bio, że robi sesje wizerunkowe, a pierwsze zdjęcia na feedzie to reportaż ślubny, spójność zostaje zachwiana. Bo kto wybierze usługi tej fotografki? Bizneswomen czy narzeczeni?
Dobrze określona nisza i sprofilowany klient wyznaczają kierunek, w którym firma powinna zmierzać, prowadząc profil na Instagramie, Facebooku, TikToku czy na jeszcze innych kanałach social media. Gdy wiesz, kto jest Twoim klientem idealnym, wiesz też, do kogo zwracać się w swoich postach i nagraniach. Jeśli Twoja grupa docelowa nie została jeszcze określoną, pobierz tego workbook’a
Zajmuję się komunikacją marek, a podczas pracy indywidualnej z klientami zauważyłam, że większość z nich łączy jedno – niedookreślona grupa docelowa. Pierwszym elementem projektowania strategii marki, nad którym pracujemy, jest model biznesowy. To on charakteryzuje m.in. niszę, dla której powstała dana firma.
Nie ma mowy o spójnej i wyróżniającej się komunikacji marki w social mediach, jeśli jej właściciel/ ka nie wie, do kogo mówi. Te wnioski sprawiły, że postanowiłam napisać tego workbooka. Chcę Ci pomóc ruszyć z miejsca i wybrać swoją niszę, bo wiem, że to będzie ogromny krok do poprawy komunikacji Twojej marki w mediach społecznościowych.