Kiedy znasz swoją niszę i profil klienta idealnego, z łatwością uszyjesz ofertę na jego miarę! Dopracuj ją w taki sposób, aby zabezpieczyć potrzeby grupy docelowej: przygotuj różne rodzaje pakietów tej samej usługi, a także (o ile to możliwe) inne elementy , które będą ją uzupełniać. W stworzeniu kompleksowej oferty pomoże Ci ten e-book.
W przypadku sprzedaży produktów stworzenie oferty jest dosyć proste – produkty mogą różnić się wielkością czy pojemnością, materiałem użytym do ich wytworzenia lub wieloma innymi czynnikami. W przypadku usług często wydaje się, że stworzenie rozbudowanej oferty jest niemożliwe. Tymczasem wcale tak nie jest.
To, że zajmujesz się wyłącznie jednym rodzajem usług (np. fotografia, prawo, marketing itp.), nie oznacza, że w Twoim cenniku może się znaleźć tylko jedna usługa. Stwórz kompleksową ofertę, która będzie odpowiedzią na różne potrzeby klientów wpisujących się w tę samą grupę docelową.
Jak stworzyć kompleksową ofertę usług?
Zanim zaczniesz
Odpowiedz sobie na pytania:
- Kim są Twoi klienci?
- Jaki problem rozwiązuje Twoja usługa?
- Czy możesz ją zmodyfikować tak, aby dawała klientom większą wartość w zamian za wyższą cenę?
- I odwrotnie: czy możesz zmodyfikować swoją usługę tak, aby dawała mniejszą wartość w zamian za niższą cenę?
- Czy możesz wprowadzić do oferty coś, co byłoby uzupełnieniem obecnej?
Usługa w wersji STANDARD, PREMIUM I VIP
Tę samą usługę możesz zrealizować w min. trzech wersjach: standard, premium i VIP.
- Standard to wersja, która powinna stanowić najbardziej podstawową ofertę usługi, która rozwiązuje dany problem klienta.
- Wersja Premium dodatkowo robi to w sposób, który jest dla niego prostszy, szybszy lub wygodniejszy.
- Wersja VIP powinna zawierać coś, co będzie dodatkiem ekstra, dostępnym tylko dla nielicznych, tych, którzy wybierają najdroższą wersję usługi.
Przygotuj coś specjalnego
Oferta specjalna to wersja, która powinna stanowić najbardziej rozbudowaną ofertę usługi w Twoim cenniku, zakładać np. jej pełną personalizację, tworzoną zgodnie z wymogami danego klienta, wyłącznie na jego potrzeby.
Daj się poznać
Zaoferuj nowym klientom wersję mini. Ta wersja powinna stanowić miniofertę usługi w wersji standardowej, może charakteryzować się mniejszą liczbą produktów lub krótszym czasem trwania usługi z zachowaniem jej jakości w wersji Standard. Może też być produktem, a nie usługą (np. w postaci produktów elektronicznych typu ebooki, kursy online).
Druga noga biznesowa
Zastanów się, czy Twoi klienci nie potrzebują uzupełnienia Twojej oferty o dodatkową usługę lub produkt. Jeśli możesz wprowadzić je do swojej oferty, zrób to.
Jak widzisz, tak przygotowana oferta zakłada wykonanie tej samej usługi w aż 5. różnych wariantach: mini, standard, premium, VIP oraz jako ofertę specjalną.
Kompleksowa oferta to sposób na zadbanie o komfort klienta bez względu na to, czego szuka, jaką ma zasobność portfela i jak silna jest jego motywacja, aby pracować właśnie z Tobą – klient korzystający z oferty mini ostatecznie może stać się klientem kupującą ofertę specjalną. Tobie z kolei daje to możliwość pozyskiwania większej liczby zleceń. Nawet jeśli nie jesteś w stanie tak bardzo rozbudować oferty jednego rodzaju usługi, postaraj się zaproponować min. 3 pakiety.
Pobierz tego e-book’a i stwórz kompleksową ofertę swoich usług.