Zadbaj o to, aby Twoi klienci nie porzucali koszyków. Jak? W pierwszej kolejności zlikwiduj koszty wysyłki i inne opłaty dodatkowe.
Nie zaskakuj klienta, zadbaj o przejrzystość cen
Jak podaje Baymard Institute, przyczyną porzucania koszyków w 48% są właśnie zbyt wysokie opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki!
Nic w tym dziwnego. Klienci nie lubią być zaskakiwani – zwłaszcza, jeśli te niespodzianki należą do przykrych. A tak się dzieje gdy robiąc zakupy, w koszyku naliczają się dodatkowe opłaty w postaci kosztów wysyłki, podatków i innych opłat dodatkowych… To buduje negatywne doświadczenia zakupowe.
Dbaj o klarowność i wszystkie koszty zawrzyj w cenie produktu. Jeśli nie chcesz tego robić, bo zależy Ci na zachowaniu konkurencyjnych cen w sklepie, poinformuj klientów o tych kosztach, opisując je na stronie. Ważne, aby informacje te znajdowały się w widocznym miejscu, a nie były napisane drobnym drukiem. Brak rozczarowania przy kasie to mniejsza częstotliwość porzucania koszyka.
Buduj pozytywne doświadczenia zakupowe
Brak niespodzianek w postaci dodatkowych kosztów zapewni Ci neutralność. Jeśli jednak chcesz zbudować u klienta pozytywne doświadczenia zakupowe, zaskocz go miłą niespodzianką – może to być kod rabatowy na kolejne zakupy lub próbki produktów. Informację o gratisie umieść już na stronie koszyka, aby klient jeszcze przed dokonaniem płatności widział, że zyska coś więcej niż w innym sklepie.
Podkreślaj swoją przewagę
Jeśli w Twoim sklepie online obowiązuje darmowa dostawa, poinformuj o tym klienta już na wstępie! Umieść na sklepie widoczny baner z hasłem DARMOWA DOSTAWA lub zapisz tę informację w karcie produktu. Skoro dodatkowe koszty zniechęcają do zakupów, to ich brak z pewnością do nich zachęca.