Social media to potężne narzędzie sprzedażowe. Warto więc podejść do ich prowadzenia w sposób strategiczny, a wyniki sprzedażowe z pewnością będą wyższe niż w przypadku publikacji tworzonych w myśl zasady ilość, a nie jakość.

Częstotliwość i regularność – mogłoby się wydawać, że to dwa główne parametry do budowania zasięgów w mediach społecznościowych. Jeśli mowa o zasięgu, to pełna zgoda. Ale czy jest tak, gdy mowa o sprzedaży?

Oczywiście, że warto i w tym przypadku zachować pewną regularność publikacji, ale jeśli Twoje treści mają sprzedawać, a nie tylko docierać do jak największej grupy odbiorców, to warto postawić bardziej na ich jakość, a nie ilość – w końcu po drugiej stronie jest Twój potencjalny klient, a nie algorytm.

Social media, jako narzędzie sprzedażowe

Jeśli wiesz, że Twoja oferta jest dobra, a pomimo regularnego prowadzenia kont w social mediach nie docierasz do nowych klientów, prawdopodobnie nie posiadasz zaprojektowanych lejków sprzedażowych. Twój content tworzony jest więc na ilość, czy zgodność z trendami, a nie na jakość i z określonym celem sprzedażowym.

Zerknij na swoje firmowe konta w social mediach krytycznym okiem i zastanów się, czy znajdują się na nich informacje odpowiadające na potrzeby każdej grupy odbiorców:

  • tych osób, które jeszcze marki nie znają i chcą się dowiedzieć, czym właściwie się zajmujesz i co sprzedajesz;
  • tych, którzy zainteresowali się Twoją ofertą;
  • tych, którzy poważnie rozważają zakup i chcą poznać szczegóły oferty;
  • tych, którzy już prawie dotarli do koszyka, ale potrzebują jeszcze call to action – odpowiedniej zachęty i motywacji do zakupu;
  • i tych, którzy już kupili, ale nadal interesują się tym, co jeszcze masz im do zaoferowania, a także bieżącymi wydarzeniami w Twojej firmie.

Przygotuj swoje firmowe konto, aby przeprowadzało odbiorców przez ścieżki zakupowe i przekonaj się, że sprzedaż w social mediach naprawdę jest łatwa. Jeśli nie potrafisz zrobić tego samodzielnie, zrób to przy pomocy tego e-book’a.Znajdziesz w nim m.in. wykaz treści i materiałów do umieszczenia w konkretnych miejscach na profilu.