Planowanie treści do social mediów to bardzo obszerny temat. Możesz skorzystać z mojego wsparcia poprzez:
- zaplanowanie publikacji na swoje profile zgodnie z lejkiem sprzedażowym: [LINK]
- stworzenie kompleksowej strategii komunikacji marki w social mediach: [LINK]
Strategia treści to:
- nie przypadkowe grafiki i rolki,
- nie, ślepe podążanie za trendami,
- i nie „perfekcyjne” foto i wideo.
To wszystko pomaga przyciągnąć uwagę i wyróżnić profil pod względem estetyki, ale… nie to jest najważniejsze!
Co więc „sprzedaje” w social mediach?
- Komunikaty odpowiadające na pytania grupy docelowej,
- treści skierowane do osób znajdujących się we wszystkich segmentach lejka sprzedażowego,
- publikacje przeprowadzające odbiorców przez ścieżki sprzedażowe.
Na nic zdają się zasięgowe rolki i reklamy kierujące na konto, jeśli odbiorca po trafieniu na profil nie wie, gdzie kolejno powinien skierować swoją uwagę. Dlatego przed rozpoczęciem działań w social mediach, warto dopracować strategię treści — aby Twój profil nie tylko przyciągał nowych obserwujących, ale także część z nich zamieniał w klientów.
Strategiczne zaplanowanie treści to m.in. określenie tematów przewodnich na profilu oraz zaplanowanie harmonogramów publikacji. Zwróć uwagę na fakt, że tworzenie treści na potrzeby kanałów social media, to nic innego jak content marketing – a na to wyrażenie składają się dwa niezależne słowa: content i marketing. Pamiętaj więc o tym, aby nie tylko poświęcać czas na tworzenie treści, ale także na ich promowanie.
Strategia promocji treści zakłada organiczne i płatne działania, których celem jest zbudowanie większego zasięgu i dotarcie z publikacjami do jak najszerszej grupy odbiorców, wpisujących się w niszę marki. Do płatnych działań zaliczamy reklamy Meta oraz płatne promocje marki na innych profilach (np. kampanie influencerskie). Wśród działań organicznych możemy wyszczególnić działania takie jak: tworzenie dużej ilości contentu, zgodnie z zasadami SEO, występowanie w roli eksperta także poza kanałami social media (i kierowanie na nie ruchu), czy crossowe współprace z innymi twórcami.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w stworzeniu harmonogramów publikacji i zaplanowaniu strategii promocji Twoich profili w social mediach, skorzystaj z tego PRZEWODNIKA
