Nie trać czasu na publikowanie przypadkowych treści – chociaż częstotliwość publikacji ma znaczenie dla algorytmu, to w przypadku większości branż, stos przypadkowego contentu może okazać się męczący dla odbiorców. A przecież publikacje mają być zachętą do zakupu Twojej usługi lub produktu.
Publikuj treści, które przeprowadzą Twojego klienta przez ścieżkę zakupową.
Dla Ciebie i dla stałych klientów oczywistym jest, czym zajmuje się Twoja firma i co sprzedaje. Pamiętaj jednak, że gdy osoba z zewnątrz widzi profil Twojej marki po raz pierwszy, nie wie o niej nic.
Gdy pokazujesz klientowi wszystko jednocześnie, w efekcie nie kupi niczego. Stała prezentacja asortymentu bez zaproszenia do zakupu i zaprezentowania kluczowych korzyści dla klienta rzadko kiedy przekłada się na sprzedaż.
Planowanie treści ułatwia przeprowadzanie klientów przez ścieżkę zakupową i nie generuje chaosu.
➡ Określ cel sprzedażowy;
➡ zastanów się, co Twój klient powinien wiedzieć przed podjęciem decyzji o zakupie;
➡ rozwiej wszystkie wątpliwości;
➡ pokaż korzyści z zakupu.
Gdy już wiesz, o czym chcesz mówić w social mediach, zaplanuj te treści zgodnie z lejkiem sprzedażowym.
Chętnie nauczę Cię stosowania lejka sprzedażowego podczas tworzenia publikacji w social mediach.
Możliwości jest kilka:
- Skorzystaj z gotowego Content Plannera zaprojektowanego na podstawie lejka i dołączonego do niego e-Book’a
- Umów się na konsultację indywidualną
W ostatnim przypadku nie tylko nauczę Cię stosowania lejka sprzedażowego, ale także zaplanujemy spersonalizowane kalendarze contentowe dla Twojego konta na miesiąc, kwartał i rok.
Możesz to zrobić również samodzielnie:
- Skorzystaj z tego przewodnika, który przeprowadzi Cię przez proces zaprojektowania strategii komunikacji marki w social mediach.