Nie trać czasu na publikowanie przypadkowych treści – chociaż częstotliwość publikacji ma znaczenie dla algorytmu, to w przypadku większości branż, stos przypadkowego contentu może okazać się męczący dla odbiorców. A przecież publikacje mają być zachętą do zakupu Twojej usługi lub produktu.

Publikuj treści, które przeprowadzą Twojego klienta przez ścieżkę zakupową.

Dla Ciebie i dla stałych klientów oczywistym jest, czym zajmuje się Twoja firma i co sprzedaje. Pamiętaj jednak, że gdy osoba z zewnątrz widzi profil Twojej marki po raz pierwszy, nie wie o niej nic.

Gdy pokazujesz klientowi wszystko jednocześnie, w efekcie nie kupi niczego. Stała prezentacja asortymentu bez zaproszenia do zakupu i zaprezentowania kluczowych korzyści dla klienta rzadko kiedy przekłada się na sprzedaż.

Planowanie treści ułatwia przeprowadzanie klientów przez ścieżkę zakupową i nie generuje chaosu.

➡ Określ cel sprzedażowy;

➡ zastanów się, co Twój klient powinien wiedzieć przed podjęciem decyzji o zakupie;

➡ rozwiej wszystkie wątpliwości;

➡ pokaż korzyści z zakupu.

Gdy już wiesz, o czym chcesz mówić w social mediach, zaplanuj te treści zgodnie z lejkiem sprzedażowym.

Chętnie nauczę Cię stosowania lejka sprzedażowego podczas tworzenia publikacji w social mediach.

Możliwości jest kilka:

W ostatnim przypadku nie tylko nauczę Cię stosowania lejka sprzedażowego, ale także zaplanujemy spersonalizowane kalendarze contentowe dla Twojego konta na miesiąc, kwartał i rok.

Możesz to zrobić również samodzielnie:

  • Skorzystaj z tego przewodnika, który przeprowadzi Cię przez proces zaprojektowania strategii komunikacji marki w social mediach.