Przekonywałam już, że warto planować swoje działania firmowe w social mediach, bo przemyślana strategia gwarantuje realizacje celów biznesowych. Pokazałam też sposoby na to, jak zapraszać klientów do zakupu – w sposób naturalny i nienachalny. Co jednak, jeśli nadal nie wiesz, co zrobić, aby komunikacja Twojej marki w social mediach była spójna, ciągła i efektywna? W takich sytuacjach z pomocą przychodzi Content Planner.
Co zyskasz pracując z Content Plannerem zaprojektowanym na podstawie lejka sprzedażowego?
- Cenny czas, bo nie zastanawiasz się nad tym „co by tu napisać pod postem” lub „o czym mówić dziś na Stories” (tworząc posty na podstawie plannera, możesz w jeden dzień od razu zaplanować wpisy na cały tydzień lub miesiąc).
- Ciągłość i spójność publikacji, bo nie ma sytuacji w stylu „nie wiem co napisać, więc nie publikuję w ogóle”.
- Wyniki sprzedażowe, bo publikując treści realizujące lejek sprzedażowy, przeprowadzasz swoich Odbiorców przez ścieżkę zakupową, w sposób naturalny i nienachalny.
Jak zaprojektowany jest Content Planner?
- ZERO pokazywania rodziny;
- ZERO pokazywania, co aktualnie jesz;
- ZERO porad w stylu: „Pokaż, jak pijesz kawkę”, „Pokaż, jak wygląda Twój poranek”, „Pokaż, jak spędzasz wieczór”.
Oczywiście te posty nie są złe, ale… nie sprzedają. Jeśli lubisz wyżej wypisane tematy, to publikuj je dodatkowo, a jako „must have” realizuj tematy z Content Plannera.
Planner został zaprojektowany do każdego segmentu lejka sprzedażowego w schemacie tygodniowym:
- Poniedziałki – 1. etap lejka – Uwaga;
- Wtorki – 2. etap lejka – Zainteresowanie;
- Czwartki – 3. etap lejka – Pożądanie;
- Piątki – 4. etap lejka – Działanie.
W te dni publikujesz najważniejsze treści – to one tworzą ścieżkę klienta.
W pozostałe dni buduj relacje ze swoją społecznością:
- Środy – treści ukazujące Twoją „ludzką twarz”, np. kulisy pracy;
- Soboty – treści skupione na feedback’u Twoich klientów. Zachęć odbiorców do mówienia o swoich potrzebach i uważnie ich słuchaj. Dzięki temu będziesz tworzyć oferty dostosowane do bieżących potrzeb obserwatorów.
Nie, nie zapomniałam o niedzielach. Może dziwnie to zabrzmi z ust marketingowca, ale… pamiętaj, że to TYLKO social media. Dzień przerwy dobrze zrobi zarówno nam, jak i naszym odbiorcom.
Niedziela to czas, który wiele osób poświęca rodzinie, przeznacza na regenerację – coraz częściej się słyszy, że to „dzień bez telefonu”. Sobie również warto dać czas na odpoczynek. Jeśli mimo wszystko, chcesz publikować codziennie, to w niedziele poruszaj luźniejsze tematy, np. pokazuj, jak spędzasz dzień wolny lub udostępniaj treści które Cię inspirują.
W eBook’u „Planowanie treści do social mediów na podstawie lejka sprzedażowego” znajdziesz z kolei informacje, co to w ogóle ten lejek sprzedażowy, jak go interpretować i stosować podczas tworzenia treści. Dowiesz się też, na jakie pytania swojej grupy odbiorców warto odpowiadać na każdym z punktów styku klienta z marką. Dodatkowo wykonasz ćwiczenie, podczas którego samodzielnie zaplanujesz tematy na kolejne wpisy.
Czego dowiesz się z e-Book’a?
- Poznasz budowę lejka sprzedażowego;
- poznasz model AIDA i nauczysz się, jak projektować ścieżkę zakupową swojego klienta przy jego pomocy;
- poznasz pytania, na które musisz odpowiedzieć swoim odbiorcom, na każdym etapie styku potencjalnego klienta z Twoją marką;
- wykonasz ćwiczenie, dzięki któremu zaplanujesz tematy postów blogowych/ reklamowych/ do social mediów, realizujących lejek sprzedażowy;
- wykonasz ćwiczenie, dzięki któremu nauczysz się tworzyć krótkie komunikaty sprzedażowe – również na podstawie lejka;
- zobaczysz przykładowy plan tematów postów reklamowych dla salonu beauty;
- otrzymasz instrukcję użytkowania Content Plannera;
- otrzymasz 90 gotowych wzorów postów do Content Plannera.